Genshin Impact to gra fantasy „free to play” z otwartym światem chińskiego studia HoYoverse, która w tym roku obchodzi swoją drugą rocznicę, premierę miała 28 września 2020 roku. 

System walki opiera się na magii siedmiu żywiołów oraz na zmienianiu postaci w trakcie pojedynku (co pozwala tworzyć niesamowite kombinacje). Rozgrywka w głównej mierze nastawiona jest na grę w pojedynkę, ale gracz po osiągnięciu odpowiedniego poziomu może grać również z przyjaciółmi.

„Genshin Impact” zawojował świat gier, gdyż w niecałe 2 tygodnie po premierze odrobił cały koszt produkcji, wynoszący aż 100 milionów dolarów, a następnie zaczął przynosić ogromne zyski twórcom.

Gra jest „free to play” – oznacza to, że nie musimy płacić, żeby w nią zagrać, w dodatku nie ma w niej reklam, które zakłócałyby rozgrywkę. Jak to więc możliwe, że w tak krótkim czasie zarobiła tak duże sumy pieniędzy? Odpowiedź znajdziemy w mikropłatnościach, które nie są niezbędne, by korzystać z produktu, ale są znacznym ułatwieniem, zwłaszcza w późniejszej fazie gry.

Jednak czy samo „ułatwienie” sprawiłoby, że gracze tak chętnie otwieraliby swoje portfele? Nie. To, co skłania użytkowników do wydawania pieniędzy na grę, to ukryty pod przykrywką „wishy” hazard. Ludzie mają niezdrowe zamiłowanie do hazardu, czy to dlatego, że powoduje on dreszczyk emocji, czy też, że w większości jest rzeczą zabronioną.

Jak więc „Genshin Impact” przemycił ten zakazany owoc, przy okazji nie będąc ocenzurowanym w wielu krajach, gdzie hazard jest zabroniony? Otóż wprowadzając system „wishy”. Typową cechę gier gacha, polegającą na losowaniu postaci do gry (za darmo w „Genshin Impact” dostajemy jedynie 4 postacie), broni oraz innych potrzebnych surowców. Dotychczas „gacha games” były jedynie niszą gier mobilnych, przeważającą na rynku azjatyckim, dlatego małe grono zachodniego konsumenta miało styczność z tym gatunkiem.

Tym, co wyróżniło „Genshin Impact” na tle tego typu produkcji, była przede wszystkim możliwość uruchomienia na różnych urządzeniach. Można grać nie tylko na telefonie, ale również na komputerze czy konsoli, co sprawiło, że trafiło to do szerszego grona odbiorców – także takich z o wiele większym zasobem pieniędzy. A chęć zdobycia ulubionej postaci wraz z małą dawką adrenaliny wywołanej przez hazard (istnieje jedynie 0.6% szansy na zdobycie najlepszych postaci) sprawiła, że z wielką chęcią wydali oni swoje pieniądze (kwoty sięgały nawet aż pięciu tysięcy dolarów).

Opinie o grze są podzielone. Dużo osób, zwłaszcza takich, które wcześniej nie miały styczności z grami gacha, narzeka, że gra jest darmowa tylko pozornie. Inni zachwalają rozgrywkę, mechanikę czy też fabułę. Jednak to, czy gra okaże się sukcesem, czy wielką porażką, pokażą najbliższe miesiące. 

Opinie o grze są podzielone. Dużo osób, zwłaszcza takich, które wcześniej nie miały styczności z grami gacha, narzeka, że gra jest darmowa tylko pozornie. Inni zachwalają rozgrywkę, mechanikę czy też fabułę.  Jednak mimo wszystko Genshin Impact okazał się być wielkim sukcesem. Teraz nadchodzi druga rocznica gry i nic nie wskazuje na to, żeby jej sława malała. Wręcz przeciwnie. HoYoverse wypuszcza kolejne regiony gry do odkrycia, a wraz z nimi przychodzą nowi gracze. Społeczność cały czas rośnie. A portfele twórców z dnia na dzień stają się coraz grubsze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *