W czwartek, 10 października na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa odbyła się konferencja skupiająca ekspertów i pracowników z dziedziny marketingu online DIMAQ Day. Na uczestników czekało 14 prelekcji o różnorodnej tematyce, m.in. wykorzystania social mediów, sztucznej inteligencji i strategii marketingowej. Organizatorem wydarzenia było IAB Polska i odbyło się także w Katowicach (8.10) i Wrocławiu (9.10).  

Podczas konferencji jako pierwszy zabrał głos dr Krzysztof Duda, który jako przedstawiciel Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza zaprezentował ofertę placówki oraz wyniki swoich badań dotyczących wykorzystania social mediów przez studentów pierwszego roku. Kolejne panele prowadzone były przez doświadczonych marketerów z najbardziej rozpoznawalnych agencji w Polsce. Szczególną uwagą cieszył się ten dotyczący pisania odpowiednich promptów przy wykorzystywaniu AI, prowadzony przez Adriana Kaczkowskiego z Salestube. Ciekawym wystąpieniem okazało się także to dotyczące popularnego trendu #TikTokMadeMeBuyIt w wykonaniu Aleksandry Kargul oraz mówiące o hiper personalizacji doświadczeń użytkownika, na poziomie, który znacznie przekracza standardy większości sklepów i witryn internetowych, poprowadzone przez Justynę Jesionek z Cloudity. Nie zabrakło także tematu Generacji Z i ich decyzji zakupowych, na przykładzie badań przeprowadzonych na studentach WNPID przez Justynę Niciejewską z Golden Submarine. 

Celem konferencji nie było tylko zaprezentowanie najnowszych trendów i innowacji marketingowych, ale także zachęcenie uczestników do uzyskania certyfikatu DIMAQ z wiedzy o digital marketingu. Jest on dostępny również w wersji dla studentów i – jak przekonują organizatorzy – jest świetnym dodatkiem do naszego CV.  

Dla wielu uczestników, mimo wieloletniego doświadczenia w branży, było to pierwsza taka konferencja w karierze zawodowej. To pokazuje, że są one potrzebne, zwłaszcza że digital marketing, social media marketing i inne pokrewne dziedziny bardzo szybko się rozwijają, chociażby poprzez wykorzystywanie wspomnianego już AI. 

DIMAQ Day jest wydarzeniem nie tylko dla doświadczonych marketerów, ale także dla studentów, którzy dopiero pojawiają się na rynku pracy i chcą podnieść swoje kompetencje. To świetna okazja do nawiązania znajomości i zdobycia informacji, jak jeszcze możemy wykorzystać narzędzia marketingowe w naszym biznesie, pracy. 

Autorka zdjęcia: Amelia Ogrodowczyk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *